Információk hallgatóknak

Az alábbiakban a legfontosabb információkat emeltük ki, a POTEcho rendszer működésével kapcsolatos részletek a Dokumentumtárban található "POTEcho útmutató hallgatóknak" fájlban olvashatók.

Az oldal alján a leggyakoribb hallgatói kérdésekre adunk rövid választ (GYIK).

A rendszer indulásával kapcsolatos Podcast beszélgetés és weblap hír itt  olvasható.

Elérés

A jelenlegi verzió az alábbi linken érhető el bármely böngészőből: potecho.pte.hu. A használathoz ajánlott böngésző a Google Chrome, más böngészőkben kisebb hibák előfordulhatnak. A rendszerhez készült Android, illetve iOS operációs rendszerű okostelefonos applikáció is, mely a Google Play Áruházból, illetve az App Store-ból tölthető le ingyenesen (az alkalmazás címe "POTEcho").

Anonimitás

A kérdőívek készítésénél különösen nagy hangsúlyt fektettünk a kitöltők személyazonosságának védelmére, vagyis a kérdőívek TELJESEN ANONIMAK. A rendszer semmilyen formában NEM TÁROLJA, hogy ki, melyik kérdőívet töltötte ki, illetve milyen válaszokat adott, csak annyit, hogy kitöltött-e kérdőívet vagy sem. Még a rendszer fejlesztői sem tudják összekapcsolni a válaszokat a kitöltővel.

Az anonimitásnak köszönhetően a kitöltések NEM használhatóak katalógusként sem! Abban az esetben, ha valaki nem vesz részt egy adott órán, NE TÖLTSE ki a hozzá tartozó feedback kérdőívet. Semmilyen hátránya nem származhat belőle, viszont az ilyen "érvénytelen" kitöltés ronthatja az oktatóknak a feedback rendszerrel, illetve a hallgatókkal kapcsolatos bizalmát!

Órarenddel kapcsolatos információk

A POTEcho-n belüli órarendben és a színterekben megjelenő adatok a Neptun rendszerből kerülnek átvételre. Amennyiben a Neptunban található órarend adminisztrációjában valamilyen hiba van (például rossz kurzus, hiányzó óra, nincs oktató rendelve az órához), úgy a POTEcho rendszerben ugyanezt a hibát lehet észlelni. A szemeszterek elején várhatóan több hiba is előfordulhat, melyek az első hetekben javításra kerülnek.

Az órák színe mutatja, hogy az adott órához tartozó feedback kérdőív milyen állapotú. Az egyelőre nem elérhető kérdőívek kék színűek, míg az aktív, kitölthető feedback kérdőívek narancssárga színűek. A már kitöltött kérdőívek zöld színűek. A már nem elérhető, nem kitöltött feedback kérdőívek pedig szürke színűek.

Az adott órára kattintva az állapottól függően elérhető a kitöltés vagy egy felugró ablak jelenik meg az óra adataival, kitöltött feedback (zöld) esetén az óra átlagos értékelésével.

Feedback kérdőívek

A kötelező tantárgyak minden órájához automatikusan létrejön egy-egy feedback kérdőív. Feedback kitöltésére a főoldalon az „Elérhető feedbackek” kártyán vagy az órarendben a narancssárgával jelzett órákra kattintva van lehetőség.

Az egyes órák feedback kérdőíveit alapvetően minden hallgató eléri, aki felvette az adott kurzust. Az óra oktatója beállíthat „Regisztrációt”, mely segíthet abban, hogy csak a ténylegesen jelen lévő hallgatók adhassanak feedbacket. Ilyenkor a feedback kitöltésének elkezdéséhez az oktató által adott kód beírása vagy QR kód beolvasása szükséges, a kitöltés csak ez után kezdhető el. A QR kód beolvasása megtörténhet az applikáción kívüli QR olvasó segítségével is. Fontos, hogy a "Kérdőív kitöltése" menüben található leolvasó itt NEM használható, az csak az oktatók egyéni kérdőívei kapcsán működik - a központi feedback kérdőíveknél nem.

A feedback kérdőívek a Feedback Bizottság által megadott ideig, jelenleg az órát követő 24 órában tölthetők ki, utána lezárásra kerülnek, azután már újabb kitöltés nem érkezhet.

Mindegyik kérdőív két részből állhat. Az első részhez tartoznak a Feedback Bizottság által éppen megadott központi kérdések, melyek pár másodperc alatt megválaszolhatóak. Ezek után az oktató egyéni kérdései jelenhetnek meg limitált számban.

A kitöltés végén olvasható a feedback kérdőív aktuális eredménye (kitöltők száma, értékelések átlaga), melybe a hallgató saját értékelése is beletartozik.

A válaszokról az oktatók automatikusan kapnak egy összefoglaló riportot, melyet az óra oktatóján kívül az adott tantárgyfelelős és intézetvezető, valamint a Kari vezetés is láthat. Egyes eredmények a félév folyamán nyilvánosak lesznek.

Gyakran ismételt kérdések (GYIK)

  • Nem tudok belépni a Potecho rendszerbe!

PTE ÁOK hallgatóinak alapvetően nem szükséges regisztrálnia a rendszerbe, mert azon hallgatók, akik a Neptunban az aktuális félévben vettek fel kötelező tantárgyat/kurzust automatikusan kapnak felhasználói fiókot. Ilyenkor a belépéshez szükséges azonosító az EHA vagy Neptun kód, illetve az ehhez kapcsolódó jelszó.

Amennyiben egy PTE hallgató nem kapcsolódik egy ÁOK kötelező kurzushoz sem az adott félévben (pl. szigorló éves hallgató, passzív hallgató, csak vizsgakurzusa vagy csak választható kurzusa van felvéve, Erasmus-os vagy Campus kredites hallgató), akkor automatikusan nem készül számára felhasználói fiók. Ilyen esetben a belépési szándékot szükséges jelezni a szükséges adatokkal az itt található linken. Amennyiben nem PTE-s felhasználó lépne be, azt a potecho@pte.hu email címen szükséges kérni.

  • Hol találom a feedback kérdőíveket?

Feedback kitöltésére az applikációba vagy az oldalra bejelentkezve a főoldalon az „Elérhető feedbackek” kártyán vagy az "Órarend" menüben a narancssárgával jelzett órákra kattintva van lehetőség.

  • Az órarendben nem látom a választható kurzusaim óráit!

Jelenleg a kötelező tantárgyak minden órájához automatikusan létrejön egy-egy feedback kérdőív, így ezek láthatóak az órarendben. Választható kurzusok esetén a mostani szemeszterben nincsenek automatikus feedback kérdőívek.

  • Az órarendben nem jelenik meg az összes kötelező órám, vagy olyan óra jelenik meg, amelyik csoporthoz én nem is járok. Mit tegyek?

Első körben érdemes ellenőrizni, hogy a Neptun rendszerben minden úgy van felvéve, ahogy kellene, mivel az órarendben megjelenő adatok a Neptun rendszerből kerülnek átvételre. Amennyiben a Neptunban található órarend adminisztrációjában valamilyen hiba van, az a POTEcho rendszerben is hibát fog okozni.

A szemeszterek elején várhatóan adminisztratív okokból több kurzus is hiányozhat, ezek az első hetekben kerülnek javításra, ezzel egyéb hallgatói teendő nincs (feltéve ha a hallgató az adott tantárgyat/kurzust már felvette a Neptunban).

Amennyiben nem a saját (pl. "O2") csoport órája jelenik meg, hanem egy másik (pl. "O4") csoportté, annak feltehetően az oka, hogy a Neptun rendszerben a hallgató az utóbbihoz (O4) van felvéve. Ennek a javítása a Neptunban szükséges a Tanulmányi Hivatal segítségével. A javítást követő Neptun-POTEcho szinkronnal fognak javulni a POTEcho-s adatok.

  • Másik csoportnál pótoltam az órámat, tudok kitölteni feedback kérdőívet?

Sajnos pótlások esetén nincs lehetőség feedback kérdőívek kitöltésére, mert a hallgatói órarendben csak a hallgató saját kurzusai (csoportjai) jelennek meg.

 

  • Meddig tölthetem ki a feedback kérdőíveket?

A feedback kérdőívek a Feedback Bizottság által megadott ideig tölthetők ki. Jelenleg a kérdőívek az adott óra vége előtt 15 perccel válnak elérhetővé és az óra végétől számítva 24 óráig tölthetők ki, utána lezárásra kerülnek, azután már újabb kitöltés nem érkezhet.

Amennyiben az oktató regisztrációt állított be, akkor a kitöltéshez szükséges megadni az oktató által bemutatott írásos vagy QR kódot. Ha ez a kód nem kerül megadásra a regisztráció időszak alatt (ennek a végét az oktató kezeli), a kérdőív utólag már nem kitölthető.

  • Kötelező kitölteni a feedback kérdőíveket?

A POTEcho-ban található kérdőívek kitöltése nem kötelező, a ki nem töltés miatt semmilyen hátránya nem származhat a hallgatóknak. Az anonimitásnak köszönhetően a kitöltések NEM használhatóak katalógusként sem. Abban az esetben, ha valaki nem vesz részt az adott órán, NE TÖLTSÖN feedback kérdőívet.

  • Ha nem kötelező, akkor minek töltsem ki a feedback kérdőíveket?

A releváns visszajelzések, építő kritikák (melyek nagy része csak a hallgatók felől érkezhet) hozzájárulhatnak az oktatók fejlődéséhez, az orvosképzés fejlesztéséhez. A feedback rendszerek célja alapvetően ennek az elérése.

Ezen túl a szorgalmi időszak minden hétfőjén az előző heti kitöltők közül PTE ÁOK-s ajándéktárgyakat sorsolunk ki. A sorsoláson minden hallgató azonos eséllyel indul, aki legalább öt feedback kérdőívet kitöltött az adott héten. Több kitöltés nem növeli a nyerési esélyt.

  • A feedback kérdőív regisztrációhoz kötött. Mit kell tennem?

Ha az oktató regisztrációt állított be, akkor a feedback kitöltésének megkezdéséhez be kell írni az oktató által megadott szöveges kódot vagy be kell szkennelni a QR-kódot. A QR-kód beolvasható a feedback kérdőív megnyitásakor vagy használható az alkalmazáson kívüli QR-olvasó (ajánlott). A "Kérdőív kitöltése" menüben található leolvasó itt nem használható, az csak az oktatók egyéni kérdőívei kapcsán működik - a központi feedback kérdőíveknél nem.

  • Milyen szöveges válaszokat érdemes írnom?

A Feedback Bizottság ajánlása, hogy a visszajelzés az órán az oktató által nyújtott "teljesítményről" szóljon, ne pedig az oktató személyéről, illetve szükséges esetben konkrét javaslatot tartalmazzon. Pl. az olyan véleményekkel nem tud mit kezdeni egy oktató, hogy: „Milyen kár, hogy van jegygyűrűje”, vagy „nagyon rossz ez az oktató, inkább ne oktasson”. Ilyenekkel azonban már igen: „Tetszett a csoportmunka, mert mindenkit aktívan bevont az órába, de a feladatok túl nehezek voltak, nem tudtuk őket egyedül megoldani. A következő alkalommal jobb lenne egy kicsit könnyebb feladatokat vagy több segédanyagot kapni.”

  • Az oktató a régi POTEcho rendszerben szeretne kitöltetni kérdőívet. Ehhez hogyan férhetek hozzá?

​Az oktatóknak jelenleg még lehetősége van a régi rendszer használatára is. Amennyiben itt készítettek kérdőívet, azt az https://oldpotecho.pte.hu/ weboldalon keresztül lehet elérni az oktató által megadott kód beírásával.

  • Demonstrátorként szeretnék én is létrehozni kérdőíveket, ezt hogyan tudom megtenni?

​Hallgatói fiókkal nem lehet létrehozni kérdőíveket, csak oktatói fiókban. Sajnos a két szerepet nem lehet egy fiókhoz csatolni, így demonstrátorok részére szükséges létrehozni egy új felhasználót (az eredetihez képest különböző felhasználónév és email cím szükséges). Az alábbi linken szükséges megadni az adatokat: https://forms.office.com/e/ZLr3StQMAZ